امروز: یکشنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۷

تشریح فعالیت‌های کانون کارآفرینی دانشجویان دانشگاه تهران

۰۸:۳۲ ۹۴/۱۰/۰۱
چی کجا 
دبیر و رییس هیات موسس کانون کارآفرینی دانشگاه تهران با اشاره به تاسیس این کانون توسط دانشجویان دانشگاه تهران از ابتدای سال تحصیلی، اهداف و برنامه‌های پیش روی این کانون دانشجویی را تشریح کرد.

سید رشید شاهچراغ در خصوص اهداف تشکیل این کانون که از آغاز سال تحصیلی جاری فعالیت خود را رسما آغاز کرده، گفت: ایجاد فرهنگ کارآفرینی در فضای دانشگاه ، برقراری ارتباط میان دانشگاه و فضای کسب و کار و کارآفرینی در راستای سیاست های وزارت علوم مبنی بر ارتباط صنعت و دانشگاه، کمک به دانشجویان جهت آمادگی ورود به بازار کار، کمک به صاحبان ایده جهت رساندن ایده به سطوح عملیاتی، انتقال تجربیات صنایع به دانشگاه و بررسی علمی حوزه های عملیاتی و فنی و تبادل تجربیات کارآفرینی در سطح ملی و بین المللی از اهداف کانون کارآفرینی دانشگاه تهران است.

وی در مورد نوع فعالیت های کانون نیز توضیح داد: کانون اهداف خود را با برگزاری سمینارها و دوره های آموزشی، مسابقات و جشنواره ها ، برگزاری اردوهای دانشجویی برای بازدید از صنایع، جذب حامیان مالی و معنوی برای طرح ها و ایده های دانشجویی و مشاوره به صنایع و کسب و کار ملی جهت ارتقای سطوح علمی و عملیاتی پیگیری می کند.

وی با بیان اینکه راه اندازی مرکز کاریابی دانشگاه تهران اقدام بعدی کانون کارآفرینی است،اظهار کرد:پس از تاسیس کانون کارآفرینی،آموزش های یکپارچه کارآفرینی در دانشگاه های سراسر کشور ارائه می شود.

برگزاری جشنواره تجاری سازی ایده های دانشجویی
دبیر کانون کارآفرینی دانشگاه تهران از برگزاری جشنواره تجاری سازی ایده های دانشجویی خبر داد و گفت: برنامه بعدی کانون کارآفرینی برگزاری جشنواره تجاری سازی ایده های دانشجویان در اسفندماه است.در این جشنواره،ایده های دانشجویان را جمع آوری شده و به آن ها آموزش داده می شود چگونه ایده خود را پردازش کرده و برای ایده خود "بیزینس مدل" بنویسند تا ایده های خود را به بلوغ رسانده و آنها را تجاری سازی کنند.

شاهچراغ در پایان با تاکید بر اینکه این کانون زیرمجموعه معاونت فرهنگی اجتماعی دانشگاه تهران است،گفت: از حامیان مالی ومعنوی علاقه مند در جهت توسعه فرهنگ کارآفرینی در دانشگاه دعوت می شود نسبت به همکاری با این کانون اقدام نمایند.

منبع: ايسنا
تعداد بازدید: ۷۱۱

نظرات درباره این خبر (1)


ا- آیا بدون تعیین بودجه ای مدون و تقویم زمانی هزینه کردن آن و ردیفهای مشخص شده آن میشود کاری را شروع نمود . حال اگر قرار است که خود دانشجویان مبتکر مارکتینگ را نیز تعیین و براه بیاندازند چه حاجت به اینهمه داد و فریاد و تبلیغات داریم؟ زیرا اغیار در این کشور منتظرند تا مبتکری معوم شده و با ترغیب اورا از وطن خارج نمایند . این روشها شاید بیش از 60 سال است که در ایران هست و به آخر نرسیده و نتیجه نداده . به جای اینهمه هیاهوی بزرگ بیایید به دانشجو مبتکر امکانات بدهید و فکرش را درگیر تامین روزمره درگیر نکنید
توسط سلام بر پویندگان این راه ، چند سوال دارم که ممکن است جواب آنها کمکی جهت اهداف زیبا و اقتصادی مسئولین و مدیران حوزه کار آفرینی دارای ثمر باشه.، در ۱۳۹۴/۱۲/۲۳

نظر شما درباره این خبر